mandag 4. juli 2011

Ferie=synding!

Etter en hel uke på ferie, og synding mot lavkarbo-filosofi er det vel på tide å stramme opp viljestyrken igjen?!
Synes det er vanskelig å skal være på ferie og ikke kunne kose seg med øl og vin til maten.
Maten går egentlig greit, selv om jeg ikke tror det går an å praktisere "ketose" på restaurantmat.
Men nå praktiserer nå ikke jeg det, og heldigvis har jeg ikke gjort noen dødssynd, det er bare og fortsette der man slapp.
Derfor har jeg idag laget meg suppe,  en av livrettene mine.
Ikke så veldig lavkarbo, men det kommer seg etterhvert.

Her er ingrediensene jeg i utgangspuntet tenkte å bruke, men jeg utelot bønner og tomatene.
Skjær først kjøttet i små passelige biter, for at det skal bli godt kokt er det best å ha små biter.
Skjær så gulrøtter, løk og kålrot i små biter, og 2 kjøttpølser.
Fyll på ca 2(3) l vann.

Krydderet jeg som oftest bruker i suppene mine er persille og kvernet pepper, idag brukte jeg koriander og 1 grønnsaks buljongterning, men den trengte jeg jo strengt talt ikke.

Så setter man 'timeren' på 1 time, ser litt "Grey's anatomy" -så blir det suppe...nam nam!

1 kommentar:

  1. Hvis dere har salt svineknoke eller annet salt kjøtt, så bare dropp buljongterningen, blir litt for salt.

    SvarSlett