torsdag 14. juli 2011

Knekkebrød -en gang til

Har prøvd ut en ny knekkebrød oppskrift, med gresskarfrø.

De ble gode, men for første gang i mitt liv har jeg opplevd sånn som man ser på film...at det ryker av stekeovnen.
Hysterisk!

Vet ikke helt, men har nok hatt det ene brettet for lavt i ovnen og det ble for sterk varme.

Syns de andre også ble en smule for mye stekt, men de som ikke var det (i midten) var kjempegode, så da vet jeg det til neste gang...easy on the heat!

En annen ting jeg også gjorde denne gangen, var å ta ut brettene etter ca 10 min steking, og rutet de opp da, mye lettere.

100g solsikkefrø
100g gresskarfrø
> halvparten av dette finmaler du i en food prosessor. (50g hver)
50g knuste linfrø (hadde mine i en fp)
50g sesamfrø
25g kruskakli
25g hvetekim
2ss fiberhusk
1ts seltin

Bland alt det tørre og hell på 6 dl vann


La dette svelle i max 10 min, hvis det sveller mer blir det vanskelig å få det utover brettet.

Sett i ovn på varmluft 160grader  tilsammen 60min (2x30 min)
Rut opp etter ca 10 min og stek videre 20 min.
Ta ut brettene og snu de.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar